söndag 10 oktober 2010

Höstpyssel och nya ljusstakar

Vad kul det är att göra dekorationer efter vad årstiden erbjuder. Jag har klätt mitt stål hjärta med ljung som passar så bra nu till hösten. Den har jag hängt i hallen där den blir en färg klick i allt det vita och gråa som jag har där. Grått och ljungfärgat blir så fint i hop. Nu hänger den där och hälsar alla gäster välkommna.

Jag har länge varit ute efter ett par ljusstakar att hänga på väggen i vårt tv-rum men jag har inte hittat några som har fallit mig i smaken. Men häromdagen när jag var i en av mina favorit butiker så hängde dom där. Svarta smides ljustakar precis som jag hade tänkt mig. Jag blev så glad så jag köpte 2 st utan att tveka. Det bästa var att när jag fick upp dom så blev det helt perfekt. I bland kan man få en bild på hur det ska blir men det blir inte riktigt så i verkligheten och då blir man lite besviken. Men det blev jag inte denna gången.


2 kommentarer:

  1. Ja, det blev verkligen jättefint! Ljung passar bra i hallen och den lilla skylten är så söt med :) Ljusstakarna blev också fina, det var tur att du hittade dom!

    SvaraRadera
  2. Tack Emma, du var ju med när jag hittade ljusstakarna.

    SvaraRadera