torsdag 25 november 2010

Min favorit är här

Utanför mitt köksfönster har vi en ek. På vinter brukar vi hänga i Fröautomater till småfåglarna. Jag tycker om att stå där och titta på alla sorters fåglar. Det tråkiga är att min favorit fågel domherren aldrig har varit här och ätit. Men nu har den äntligen hittat hit. Jag blev så glad för den är så vacker den riktigt lyser med sitt röda bröst.Nu när det är snö ute syns det extra mycket. Domfrun (nu heter det inte så ) är lite mer brunare på bröstet men hon är fin ändå. I dag såg jag tre domherrar och en domfru som glatt tog för sig av solrosfröna. Hoppas att dom stannar kvar hela vintern. Vi har även en hackspett som älskar jordnötter han är här varje dag och äter.


1 kommentar:

  1. Domherren är den finaste småfågeln tycker jag med, den lyser så fint mot den vita snön! :)
    Kram

    SvaraRadera