tisdag 14 september 2010

Alla dessa skor

Jag har länge gått och stört mig på alla skor som ligger huller om buller i hallen och bara är fula. Det måste finnas ett sätt att få undan dom så man slipper se dom. Jag vet att det finns mägder av olika sko hyllor att köpa men inget som passar min stil. Jag satt och blädrade i en underbar bok som heter Inreda och dekorera ljust & lantligt och fick se en bänk med ett drapperi framför. En sådan ville jag ha. Lite längre fram i boken fanns det tips om hur man bygger sin egna blomster bänk. Jag gick genast till min man och sa: att det kan väll inte va så svårt att bygga den här bänken? Med lite omändringar så blir det den perfekta skobänken och billigt blir det när vi gör det själva. Peter gick med på min idé.

Vi åkte ner till trävaruaffären och köpte det vi behövde för att få till den här bänken. Det var jättekul att bygga den här skohyllan och sedan måla den vit. Nu står den där i hallen och är helt perfekt och vi är stolta över att vi har gjort den själva. Tyger till drapperiet är från Nyblob & Kollén.


2 kommentarer:

  1. Ja, den bänken blev himla fin! Du ska vara stolt över den :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Vi är jättestolta över den :)

    SvaraRadera