torsdag 16 september 2010

Höst mys och nya köksgardiner

Denna veckan har man verkligen känt av att det börjar blir höst. Jag gillar hösten den är vacker. På hösten kan man liksom krypa tillro  och sitta i soffan och mysa och höra hur vinden och regnet piskar därute. Man sitter och blädrar i heminrednings tidningar och böcker och planerar för nya projekt. Något som jag gillar väldigt mycket är att tända ljus som brinner så mysigt och hemtrevligt och den underbara stearin doften.

Just nu funderar jag ut hur mina nya köksgardiner ska se ut. Jag har en del modeller i huvudet det gäller bara att bestämma sig. Tyget har jag redan köpt, ett underbart linne tyg i rutmönster. Jag tror att det blir en fuskrullgardin men frågan är om jag ska ha en liten kappa hängandes utanpå den eller ej? Det får jag fundera på ett tag.



4 kommentarer:

  1. Det blir nog jättefint hur du än gör. Det brukar det alltid blir :)

    SvaraRadera
  2. Tack lilla gumman det var snällt :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du ska ha en liten kappa som hänger, det låter så mysigt och fint! :)

    Kramar Fanny

    SvaraRadera
  4. Tack Fanny, då får det blir så :)

    SvaraRadera