tisdag 14 september 2010

För ung?

Häromdagen stod jag som vanligt på mitt arbete som är en butik där vi säljer gardintyger, heminredning och har en sömnadsateljé där vi syr upp gardinbeställningar till våra kunder. Jag höll på med en gardinbeställning när min arbetskamrat kom in och frågade mig någonting som jag inte uppfattade. Det enda jag hörde var ordet "kantareller". Jag vänder mig om och tittar frågande på henne, då får jag syn på en liten gråhårig dam som stod strax bakom min arbetskamrat och viftade med en liten genomskinlig plastpåse till hälften fyld med gula kantareller. Jag kände genast igen henne från förra året då hon också kom in och ville sälja sina svampar. Min arbetskamrat upprepade frågan: "Vill du köpa kantareller?" Jag log mot damen och svarade: "Nej tack". Damen tittade leende på mig och utbrast: "Nej hon är alldeles för ung".

Jag blev väldigt smickrad för det var längesedan jag var för ung för något. Visserligen vet jag att det finns ingen åldersgräns för hur gammal man ska vara för att gilla svamp men ändå jag var för ung för något! Jag gick och log hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar