torsdag 23 februari 2012

Det blev en liten prinsessa

I dag har kronprinsessan Viktoria och prins Daniel fått sitt första barn. Det blev en liten prinsessa. När jag vaknade av att klockradion satte igång, fick jag höra en man som sa: att alla har inte vaknat än och hört den här nyheten. Vad? tänkte jag, vad har hänt nu? När jag vaknade till liv så förstod jag att nu måste det ha blivit en liten bebis. Jag gick upp och satte på kaffebryggaren och gick genast och satte på tv4:as morgonprogram. Där var det trav. Jag satte på datorn och där stod det att Viktoria och Daniel hade åkt in till förlossningen.

På nyheterna kl 06.00 berättade dom att det skulle bli en presskonferans kl 07.00 och att prins Daniel själv ville berätta nyheten och inte ett ombud. Jag tycker att det var jättekul att han ville berätta om det själv. Man såg hur glad och lycklig han var när han talade om att han hade blivit pappa till en liten prinsessa. Det blev mer personligt när han stog där och själv ville dela sin otroliga lycka för hela svenska folket.

Jag önskar dom all lycka med den lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar