söndag 26 februari 2012

Nyfärgat hår och snödroppar

I dag hade tjejerna lovat att dom skulle hjälpa mig att färga mitt hår. Jag har gått omkring med en konstig hårfärg nu ett tag sedan en väldigt misslyckad hårslingning hos min hårfrisörska. Den blev så dålig att jag inte ens behövde betala för den. Hon skulle visserligen göra om det men det har inte blivit av. Nu tyckte tjejerna att jag skulle färga håret brunt. Jag har valt en naturbrun färg som jag tyckte skulle passa, så i morse skred vi till verket. Jag måste säga att jag var lite nervös men det behövde jag inte vara för resultatet blev jättebra och jag är helnöjd. Så nu är jag brunett.

I dag har det varit en solig och fin dag och det har inte blåst så som det gjorde i går. Jag bestämde mig för att ta ner ljusslingorna som har suttit på altanräckena i jul. Jag har inte haft tänt dom hela tiden bara inte fått ner dom än. När det var gjort så gick jag jag omkring i trädgården och fick då se att snödropparna blommade. Man blir så glad, då förstår man att vi är på väg mot våren ändå :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar