söndag 10 juli 2011

Det kliar i fingrarna

Ibland kommer det en känsla i händerna av att man vill sticka, virka eller något liknande. Då är det bra att ha något att sätta händerna i. Häromdagen fick jag den känslan och jag hade inget hemma till att få utlopp för den här känslan.

När jag har känt det här suget innan har jag stickat raggsockor, det är jättekul men nu kände jag inte för det mitt i sommaren. Jag kom och tänka på en arbetskamrat som virkar väldigt mycket och hon brukar virka plädar i mormorsrutor och det har jag aldrig gjort förut så nu har jag varit och köpt garn och satt igång.

Jag letade upp en beskrivning på internett. Så nu virkar jag så fort jag hinner och det är jättekul. Rutorna går jättefort att göra men jag insåg snart att det går åt en hel del rutor för att det ska bli en pläd. Jag har tänkt så här, att om jag inte orkar virka så många så kan jag ju alltid göra en kudde av dom eller som min  dotter sa flaskunderlägg men så illa ska det nog inte gå. Jag virkar på och så få vi se hur många det blir till slut. Det är tur att det är så fint väder ute för då kan man ligga i hängmattan och virka och njuta av vädret samtidigt perfekt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar