onsdag 6 juli 2011

Varför går inte 300 bussen till Bora Bora?

Nu har jag hittat ett ställe som för mig ser ut att vara paradiset. Bora Bora heter det och det verkar vara helt fantstiskt där, den blåa färgen på himlen och havet är helt underbart. Emma har pratat om att hon vill åka dit. Hon visade mig bilder  på hur det såg ut och jag blev helt betagen så himla vackert. Jag visade det för Peter och han blev lika förtjust som jag. När vi kollade upp var det låg såg vi att det ligger mellan Australien och Syd Amerika mitt ute i Stilla oceanen det tillhör en ögrupp som heter Franska polynesien. Det är nog så långt man kan komma om man inte åker jorden runt förståss.

Eftersom jag är flygrädd och tycker dom 3 tim det tar att flyga till Mallorca är alldeles förmycket insåg jag att jag aldrig kommer att komma dit om man inte söver ner mig först. Inte nog med det Peter tyckte att vi skulle åka dit när han fyller 50 år och han började kolla upp priser och då kom nästa chock flygresa tur och retur till Bora Bora kostar 44 000 kr / person. Då ingår inte hotellrum. Han tyckte fortfarande att vi skulle spara pengar och ge han det i födelsedagspresent inga dåliga krav han har;) .Mitt paradis kommer att förbli just det ett paradis som man aldrig kommer att komma till. Om jag inte vinner en förmögenhet och man kan ta 300 bussen dit ;) .

Jag får helt enkelt nöja mej med att titta på bilder och drömma mig bort.




4 kommentarer:

  1. Ja, det ser helt underbart ut! Mitt drömställe som jag ska åka till när jag blir miljonär! Och jag ska naturligtvis låta er förlja med!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Emma :). Kan du ordna så att 300 bussen tar den vägen också så slipper jag flyga ;)

    SvaraRadera
  3. åk dit det är värt det

    SvaraRadera
  4. Haha det beror på om jag överlever flygresa ;)

    SvaraRadera