fredag 22 juli 2011

sushin här är ju jätte fräch!

I dag har jag ätit något som jag aldrig trodde att jag skulle äta och det är sushi. Jag har längen gått och tänkt på hur det smakar och om det är gott, men så har jag tänkt att rå fisk är inte riktigt min grej. Men då visste jag ingenting om sushi och det är att det behöver inte alls vara rå fisk på utan kräftskjärta, tonfisk röra, crabfish m.m. Fast jag åt med rå tonfisk och lax på med och jag blev väldigt överraskad. Det var ju jättegott. Smaken växte i munen och blev godare ju mer man tuggade.

Man doppade sushin i en god soyasås och så kunde man stryka på wasabi, det är en stark pepparotscréme som är grön. Den var jättegod men stark. Man fick ingefärs bitar till som också var gott.

Detta var inte sista gången jag äter sushi utan jag längtar till nästa gång. Tänk vad man kan missa för att man inte vågar smaka på vissa saker. Nej det är dags att börja prova på saker man inte vågat förr. Det kan bli en väldigt trevlig upplevelse och man missar ju så mycket som är gott bara för man är fjompig. Jag är glad över att jag testade det och det var Emmas förtjänst för det var hon som sa att vi skulle äta det. Hon är faktiskt den kräsnaste i våran familj när det gäller mat men detta åt hon.



3 kommentarer:

  1. Haha, så sant så! Jag är rätt kräsen, men detta är det enda jag ätit som ingen av er andra har ätit fören nu ^^ Men vad kul att du gillade det, då kan vi äta det fler gånger! :D

    SvaraRadera
  2. Nej Emma där har du fel, du har ätit struts också och det har inte vi. Men sushi blir det fler gånger.

    SvaraRadera
  3. Ja just det, det har jag ju! :P

    SvaraRadera