söndag 10 juli 2011

Tomaterna börjar att mogna :D

Nu har äntligen våra tomater börjat att mogna och dom smakar underbart söta och saftiga. Det är så skönt att gå förbi grönsaksdisken i affären och tänka: det har vi hemma. Vi har sått 4 olika salladsorter som vi mixar när vi gör sallad det blir en härlig smak speciellt med roccula salladens lite kryddiga smak. Om man tar den enbart försig är den lite väl skarp i smaken men blandar man den blir det så gott.

Vi har 2 gurkplantor som ger otroliga mägder med gurka. Jag trodde inte en planta kunde ge ifrån sig så mycket. Men den kräver mägder med vatten och näring. Örterna är otroliga att använda i matlagningen det går inte att jämföra mot torkade på burk.

Jag är så glad att vi skaffade växthuset och att allt funkar så bra. Varje gång jag går in i växthuset känner jag mig glad och förväntansfull över allt som växer där. Det är alltid lika spännande att se hur mycket som är moget och klart för att skördas och tro mej det går över en natt. Gurkorna växer så det knakar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar