söndag 4 mars 2012

Vasaloppet, Gulachsoppa och nybakade frallor

I dag är det första söndagen i Mars och det betyder att det är dax för vasaloppet. Jag har nog tittat på vart enda vasalopp så längen jag kan minnas, kanske att jag har missat starten någon gång (försovit mig). Men annars är jag en trogen tittare. På något sätt är det en slutpunkt på vintern och efter det kan våren sätta igång. Jag blir så farsinerad av att se denna orm med människor stom strävar åt samma håll, mot Mora. Jag beundrar dom verkligen att åka så långt som 9 mil. I år hade dom verkligen en strålande vacker vår vinter dag och det hjälpte nog till att göra loppet lättare.

I dag skulle töserna iväg till Borås. Emma bjöd Totti på bio dom skulle titta på star wars i 3D. Hon hade fått biobiljetter i julklapp på sitt jobb, eftersom båda gillar star wars så bestämde dom sig att åka på den. Till slut var dom ett helt gäng som åkte och tittade på filmen. Fanny hade stämt träff med en kompis och dom skulle shoppa, fika och bara umgås.

Nu hade jag hela eftermiddagen för mig själv och då satte jag igång att baka frallor. Jag bakade frallor på havregrynsgröt och special vetemjöl. Frallorna blir så saftiga och goda när man bakar på havregrynsgröt.

När flickorna kom hem så åt vi gulachsoppa med en klick creamfreche och mina nybakade frallor det var jättegott.


2 kommentarer:

  1. Det ser jättegott ut Catharina! :)
    Vad kul att du har börjat blogga igen.
    Massa kramar Ida

    SvaraRadera
  2. Gott var det. Va roligt att du tycker det. :) Massa Kramar.

    SvaraRadera