lördag 24 mars 2012

Första fikan ute för i år.

När jag åt lunch på jobbet kom det en kille cyklandes förbi fönstret i bara shorts och t-shirt. En arbetskamrat som hade varit ute ett ärende på lunchen kom in och sa - Vad varmt det är ute jag är kokhet. Det är otroligt vad det växlar för en vecka sedan var det kallt och ruggigt ute och nu är det så varm så man kan gå i shorts. Åh vad jag längtade till jag slutade och fick komma hem och bara sitta ute i solen.

När jag kom hem hade flickorna tagit fram utemöblerna från växthuset och rengjort dom och dukat fram fika. Det var så mysigt att sitta där i solen och känna hur den värmde. Det är nog den bästa känslan när man går från kall och mörk vinter till varm och ljus vår. Senare på kvällen kände vi att någon har tänt en grill och det doftade underbart. I kväll ska vi ändra klockan en timme frammåt och då blir det en timme ljusare på kvällen. Det känns helt fantastiskt att nu är vi på rätt väg och snart är sommaren här.

1 kommentar: