onsdag 14 mars 2012

Har jag gjort ett misstag....

...det är frågan jag går och grunnar på nu. Jag har nämligen gått och beställt en balklänning till Fanny som hon skall ha på balen, på nätet. Jag har inte ens sett den i verkligen och färgen har vi inte en aning om den stämmer. Nu är det inte så att det är bara att skicka tillbaka den om den skulle vara fel på modellen eller färgen för den är måttbeställd. Fanny ville ha en ljusrosa klänning i chiffong så jag ringde upp och pratade med företaget och då rekomederade dom den färgen som vi nu har valt. Visserligen kunde man se färgerna på en provkarta på hemsidan men färgerna på data skärmen stämmer aldrig helt. Klänningen är dessutom måttbeställd efter hennes mått och då är frågan, tänk om jag mätte FEL? Uch det här kommer att vara en lång och ångest fyld väntan. Jag har aldrig chansatt så här förut och nu är min stora fråga har jag tabbat mig rejält.

Men hemsidan verkar väldigt seriös och företaget ligger i Borås. Nu är inte företagen i Borås mer seriösa än andra men det ligger ju inte så långt härifrån så jag intalar mig nog det. På hemmsidan finns det mängder med kommentarer som nöjda och mindre nöjda kunder lagt ut. Hon har även en blogg där hon bloggar om sitt intresse för bröllop- och balklänningar. Hon är även med på mässor med sina klänningar.

Jag hoppas verkligen att detta blir bra. Klänningen på bilden var helt fantastisk och modellen passar nog Fanny som en smäck. Om allt stämmer och blir som vi tänkt oss så kommer hon att se ut som en gudinna.

                                                      Här är klänningen vi har beställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar