söndag 12 juni 2011

Första skörden :)

I dag skördade jag min första egna gurka och det är säkert ingen som tycker att det är speciellt märkvärdigt men jag var barnsligt glad. Det går inte att jämföra smaken på egen gurka och köpt gurka. Den här smakade verkligen underbart en lätt söt ton hade den och vetskapen att man har odlat den själv och att den inte är besprutad gör nog sitt till.

Så idag till middag hade vi en sallad som var gjord på egen gurka och sallad och maten var kryddad med egna örter. Det var det godaste jag ätit på längen. Jag tror att känslan att gå ut och plocka det du behöver direkt i landet och att det är färskt gör att det är både roligare och godare att laga och äta maten. Hela familjen hjälpte till med maten det var så roligt.

Sallad, gurka, basilika och oregano mums!

Maträtten som vi lagade. Tagliatelle med Kassler,brockoli i en oststås gjord på västerbottenost och egna kryddor. Egen producerad sallad fast tomaterna och fetaosten är köpta. Tomaterna har inte mognat än. Men snart så är även dom våra egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar