måndag 11 april 2011

En underbar idé

Detta huset som vi bor i har min morfar och mormor byggt . När jag var liten så var vi ofta här hos dom. Min mormor var en helt fantastisk människa, hon ställde upp på alla och hjälpte alltid till. Var någon sjuk så gick hon dit med mat och hembakat. Vi tyckte väldigt mycket om henne, jag och min syster. Vi kunde åka hit till mormor och morfar och stanna här en hel helg bara för vi tyckte det var så roligt. Här firade vi alla högtider jul, påsk m.m.

Detta huset gränsar till ett vattentorn, det är egentligen ett ganska fult torn men jag har vant mig, det har liksom alltid stått där och jag är uppväxt med det. Det skulle kännas konstigt utan det.

Igår så pratade vi med våra grannar. Då berättade dom att när dom var unga och nyinflyttade här så skojade dom om, att när dom blir pensionärer skulle dom öppna ett café uppe i vattentornet och så skulle dom anlägga en minigolfbana på deras tomt (ska tilläggas att deras tomt är enormt stor). Jag tyckte det var en underbart rolig idé. Tänk va kul ett café uppe i vattentornet med en enorm utsikt tänk vad det skulle dra folk. Jag sa till dom att jag tyckte absolut att dom skulle genomföra idén. Nu är det bara att vänta och se blir det något café i vattentornet tro?

4 kommentarer:

  1. Café Vattentornet kan det heta ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, vilket bra namn. Tänk då kan vi sitta där och fika hela dagarna och kolla på utikten :)

    SvaraRadera
  3. Det låter som en väldigt rolig idé, jag skulle inte säga nej till ett café i vattentornat :D

    SvaraRadera