söndag 10 april 2011

Tänk om man kunde stanna tiden ibland....

I dag har det verkligen känns som sommar nästan. Det var helt underbart att gå ut i trädgården i bara jeans,  linne och ett par flipp flopp på fötterna och inte frysa det minsta.  Kontrasterna är så stora förra helgen var det kallt och det regnade och blåste så man ville inte gå ut. Denna helgen är det nästan sommar värme ute.

Efter en härlig frukost med scones och ägg gick vi ut i trädgården. Jag började plantera blommor i mina krukor. Jag planterade påskliljor, vita pärlhyacinter, vita mini pensér och vita bellis. Det blev väldigt fint. Jag gillar ju vitt även på blommor. Peter plockade fram trädgårdsmöblerna som ska stå på alltanen på framsidan. Vi brukar alltid plocka fram dom lite tidigare eftersom det är tak där. Han tvättade rent dom och la på dynor. Även bordet fick sig en kruka med vita mini pensér.

När jag var klar med det gick jag och la mig lite i hängmattan. En fantastisk känsla att ligga där och gunga. Sedan påminde jag Peter om att han har lovat att vi ska mäta ut vart ett ev. växthus skall stå. Så det gjorde vi. Våra grannar var ute i sin trädgård och då passade vi på att fråga om dom har något emot att vi sätter upp ett växthus nära tomtgränsen. Som tur var hade dom inget emot det, sen stog vi och pratade med dom en bra stund.

Det bästa med hela dagen var att vi grillade till middag och satt ute och åt. Det är inte mycket som går upp mot den där första måltiden ute. Det smakar så mycket bättre och det är så mysigt. Man måste passa på och njuta av varenda stund när det är sådant här väder.

En sådan här dag vill jag stanna tiden och bara suga ut varenda minut och njuta, tiden går alldeles för fort jag skulle gärna vilja ha mer av den här dagen. Men men nu är det söndagkväll och en ny arbetsvecka börjar. Hoppas att vädret står sig och att nästa helg blir lika underbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar