lördag 16 april 2011

Växthus beställt :)

I dag åkte vi till Båstad och Willabs växthus utställning. Det var verkligen värt resan. Där hade dom ställt upp massor av olika växthus i alla sorlekar och former. Fördelen med det var att man kunde gå in i växthusen och känna hur storleken kändes.

Jag blev helt sjuk och gå där. Dom hade gjort det så fint och inrett växthusen med bord stolar och bänkar. Man fick mängder av idér och tips. Så funderar ni på att skaffa växthus rekomenderar jag verkligen att åka dit.

Jag hade tänkt mig ett 9 m2 växthus från början och det visade sig vara helt rätt för oss. Det roliga är att Peter är så possitiv till detta med. Nu verklar våra bilder stämma överens både jobb och resultat. Det hela slutade med att vi beställde ett växthus på 9 m2 i alluminium med förhöjd tak höjd på 20 cm. Sido höjden är 181 cm som standard och blir då 210 cm. Det är mer odlingsefektivt med högre takhöjd. Det fans mängder av färger att välja mellan men det skulle kosta ca 7000 kr extra och det tycker inte jag att det är värt.

Nu är jag så glad och det ska bli så roligt att planera och fixa iordning växthuset. Vi skall förbereda och gräva ut så det är helt klart när växhuset levereras. Jag längtar så tills det kommer .


Så här ser växthuset ut fast i alluminium.

1 kommentar:

  1. Det blir nog jättefint! Och roligt att pappa med är intresserad :)

    SvaraRadera