lördag 9 april 2011

Nu är våren här...

Vilken underbar vårdag det har varit idag allt känns så mycket lättare och man blir gladare och piggare. Jag måste erkänna att det tog emot att åka till jobbet i dag när det var så fint ute. Men när man väl är där så gick det jättebra. I dag hade vi många glada kunder och tiden gick jättefort.

Det första jag såg när jag kom hem från jobbet var att dom hade hängt upp hängmattan och Fanny och Gustaf låg i den. Det är min favorit plats att ligga där mellan äppleträdet och plommonträdet och bara gunga fram och tillbaka.

Eftersom den var upptagen så tog jag en solstol och satte mig på alltanen och blundade och njöt av solen och lyssnade på alla underbara ljud. Jag hörde hur en humla brummade förbi och fåglarna som kvittrade, grannarna som man inte har sett eller hört under hela vintern kommer ut och pratar. Jag hörde även en fiskmås och då tänkte jag på Varberg och havet som jag älskar. När man ligger sådär så känns allt helt underbart.

Ikväll ska vi grilla det ska bli så gott och i morgon ska jag plantera blommor och göra fint på alltanen det ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar