tisdag 19 april 2011

Planerat för odlingsbänkar

I dag fick jag ordererkännandet på växthuset och på den stog det att man fick med en hylla som man sätter i växthuset. Hyllan är lika långt som växthuset alltså 3,80 m helt gratis. Det var tydligen ett kampanjerbjudande som jag inte visste om hyllans värde var på 1095 kr. Vilken härlig överraskning. Vi fick även reda på att växthuset levereras v 19. Så vi har god tid på oss att gräva ut och göra iordning allt tills det kommer.

Utanför växthuset skall jag ha odlingsbänkar 4 st har jag tänkt. I odlings bänkarna hade vi tänkt ha olika salladsorter i en. Kryddor i en. Jordgubbar, och i den sista dill, persilja, rädisor m.m. Till det skall jag avända murstenar som ram runt landet och så skall vi lägga gångstenar runt om som gångar. I botten på odlingsbänkarna skall vi lägga markduk som håller borta ogräset men släpper igenom vatten. Det kommer att bli toppen. Vi var och kikade på stenar i dag och vi hittade en antracit grå sten som är väldigt fin. Sen var det bara att åka hem och räkna ut hur många stenar vi behövde av varje sort.

Vi kollade runt lite på nätet och jämförde priser och det visade sig att det skiljde 20 kr per sten det är helt otroligt exakt samma sten, och det är mycket pengar, för det går åt en hel del sten. Så nu i påsk kommer vi att tillbringa mycket tid i trädgården och det kommer att bli så kul vilken tur att det skall blir fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar