torsdag 28 april 2011

Tyg till nya köksgardiner

I dag jobbade jag sent det betyder att jag är ledig en stund på förmiddagen. Fanny hade också sovmorgon. Eftersom hon behövde köpa mer tyg till kjolar som hon syr på modedesignen i skolan så åkte vi till skroten innan hon började skolan. Fanny hittade ett jättefint rosa rutigt tyg som hon ville ha. Jag passade på att kika lite jag med och hittade två tyger som jag tyckte om. Ett porslinsmönstrat tyg i blått och ett handuksrutigt som också är blått. Dessa två tygerna skall jag sy fuskrullgardiner till mitt kök. Det blir nog jättefint.

I dag öppnade det en ny butik i Kinna. En porslinsbutik. Det har legat en sådan butik där innan men den slog igen och så var det en ny som tog över den. I dag var det alltså premiär. Jag gick dit för att kolla om det skett några nya förändringar. Men jag blev nog lite besviken för den såg ut precis som innan. Det enda som skiljde denna butiken från den förra var att dom tagit in snö-halsband. Kassan var på exakt samma ställe, teet stog där det alltid stått och glas och service stod också på samma ställe. Hade varit kul om det hade ändrats lite.

När jag gick därifrån hoppade jag in på Johannas blommor och där hittade jag en jättefin termometer som skulle passa bra i mitt växthus. Jag hittade även en jättesöt välkomen skylt som också skall hänga där. Jag får nog tänka mig för så att det inte blir mer saken än växter därinne ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar