lördag 30 april 2011

Då var vi igång igen.

I dag har vi börjat att gräva ut för växthuset. Det är väldigt tungt att gräva bort allt gräs men när man är klar så känns det så skönt för då är det gjort. I dag kändes det tyngre än vanligt för solen stog rätt på så man blev jätte varm. Men det finns fördelar med det med och det är att man blir solbränd samtidigt.

Nu när vi har gjort iordning grönsakslandet så såg jag direkt vart växthuset skall stå. Vi ändrade och flyttade det nedanför grönsakslandet så blir det  mer enhetligare. Nu är det grävt och det går inte att ändra det mer. Klart att det går det går att ändra ända till vi har gjutit plintarna och växthuset är på plats, men nu orkar jag inte gräva mer gräs så det är så här det får bli. Man känner det liksom innom sig när det kommer att blir bra och det känner jag nu. När jag är tveksam till något och kan inte sluta tänka på det då är det inte bra. Jag är så glad att vi har kommit igång med det nu. Det är jobbigt att gå och ha en massa idér i huvudet och inte få börja göra det i verkligheten. Man känner i hela kroppen att man vill sätta igång och se resultatet.

Barnen (om man nu får kall dom så) med respektive har åkt iväg för att grilla med en massa kompissar. Så nu är det bara jag och Peter hemma det brukar vara så för det mesta på helgerna. Tur att vi har Balder som vi kan dalta med. Han är precis som vårat barn. Hans sår läker jättebra och han är pigg och glad. Han är så duktig och har fixat detta utan tratt.

I kväll skall vi ta oss en guiness på alltanen och sedan blir det färska räkor med citronaioli och baguett till det dricker vi en kall öl. Man brukar ju dricka vin till räkor men vi tycker det går lika bra med öl. Det skall bli så gott. Speciellt när man sitter ute.
Hoppas alla får en riktigt fin valborg för det skall vi ha :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar