torsdag 14 april 2011

Hundar kan inte läsa

Utanför vårat fikarum på jobbet går en infart till våran kundparkeringsplats, utefter infarten och parkeringsplatsen finns det en remsa med gräsmatta och ett staket som avskiljer det hela från en gång väg. På staketet sitter en skylt där det står Privat område rasta inte hunden här.

 När jag satt och åt lunch fick jag se en hund. Det var en bulldogsliknande hund som sprang omkring på gräsmattan. Han hade koppel på sig men ingen husse eller matte i slutet av kopplet.  Mitt framför skylten sätter sig hunden och gör sina behov. Jag tyckte det såg så lustigt och komiskt ut så jag började skratta.

Här sitter det en hund och bajsar mitt framför en skylt som förbjuder honom att göra det just där. Men det är ju klart hunden kunde ju inte läsa och han brydde sig inte ett dug om vad det stod på den skylten. Efteråt var han väldigt nöjd och sprang vidare.

Men däremot kom det en smått generad husse springande och fick fram en svart påse och plockade upp det. Sådär ja ingen skada skedd. Synd bara att jag inte hade en kamera, det hade nog blivit et ;t jätte roligt kort. ;)

2 kommentarer:

  1. Naw, vilket söt liten hund! Han fick bajsa där om han ville ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha måste man så måste man. Nöden har ingen lag.

    SvaraRadera