fredag 8 april 2011

Ledig dag och nya skor.

Det är härligt med en ledig fredag. Jag skulle igentligen jobbat men Marie behövde vara ledig i morgon så då hoppar jag in och jobbar åt henne och så blev jag ledig idag istället. Så nu passade jag på att göra lite ärenden jag tänkt göra.

Min första punkt var att åka till Visko och köpa nya vårskor. Jag håller på att få panik i mina vinterkängor. Dom är så tråkiga och klumpig och jag är allmänt trött på allt som har med vinter att göra. Min kära syster Ilona jobbade idag och det är perfekt för då vet hon precis vad dom har och hon vet vad jag vill ha. Direkt när jag kom in såg jag ett par helt vita converse. Det är inte ofta det händer att jag hittar något jag vill ha sådär med en gång men nu gjorde jag det. Det snygga med dom var att dom var helt vita, till och med märket var vitt. Skorna satt perfekt och Ilona visade mig en halv sula som man kan lägga i. Sulan var dämpande i hälen och kändes jättesköna på foten. Dom fick det bli.

Jag tittade på väskor med eftersom den jag fick av Ilona i julklapp hade gått sönder så ska jag byta ut den mot en ny. Jag hittade en jättefin som jag lade undan eftersom dom skall få in mer sedan så vill jag titta på dom med. När jag gick där och titta fick jag syn på en helt underbar väska den är inte alls i min stil men den var fantastiskt fin och häftig. Jag kan tänka mig att töserna skulle kunna ha den. Den var vit med svarta prickar och en stor röd rosett på framsidan det finns även jätte fräcka skor till. Jag tog ett kort på den för den såg så häftig ut.


Nu har jag precis damsugat och skurat golvet, hängt tvätt och plockat ut diskmaskinen. Sedan ska jag laga mat. I eftermiddag tänkte jag åka till Kapphal och kolla in deras nya vintagecollektion som släpps i dag det ska bli kul.


2 kommentarer:

  1. Det var jättefina skor! Och din blogg är så fin med motivet där uppe =) Kram!

    SvaraRadera