måndag 16 maj 2011

The big gay Ice cream truck

I juni 2009 började The big gay ice cream truck rulla på New Yourks gator för första gången. Det är en glassbil som serverar vanlig mjukglass men med annorlunda topping t ex wasabi (japansk grön pepparot) , ärtor, olivolja, havssalt och cayennpeppar m.m . Naturligtvis har dom även chocklad och grädde och andra vanliga toppings men då är det i kombination med dom lite annorlunda smakerna. Det har blivit en succé och hyllad av många recensenter. Jag vet inte om jag tycker att det låter så gott men man vet aldrig det kanske smakar underbart ihop.

Så känner man sig sugen på att prova detta får man åka till New Yourk eller så får man exprimentera själv och testa lite olika smaker. Jag tror nog att jag avstår, jag föredrar nog vanligt hederligt strössel eller chockladsås.

Chocolate and cayenne


Olivoil and sea salt


Wasabi pea dust


The big gay ice cream truck

3 kommentarer:

  1. Haha, dom är roliga! :D Vissa ser goda ut men vissa verkar inte alls goda! ;)

    Kraam!

    SvaraRadera
  2. Man vet aldrig det kanske är en smaksensation;). Vi har ju cayennpeppar, vi kanske skulle testa. Vi kan prova med grillkrydda eller ketchup. Fantasin sätter inga gränser men smakupplevelsen kanske;)

    SvaraRadera
  3. Haha, det kan vi ju testa! ;) Fast jag gillar nog också bara vanlig vanilj eller med någon sås på. :)

    SvaraRadera