lördag 14 maj 2011

Det har gått som hejsan :)

Det är helt otroligt vad bra det har gått att montera ihop växthuset. Jag vill tacka min underbara familj för att det har gått så bra, och fort gick det också. Vilken hjälp vi har fått. Vi stötte inte på ett enda problem utan allt flöt på helt perfekt.

Nu är hela stommen klar och två rutor isatta, resten av rutorna tar vi i morgon för det började att regna och blåsa och ungdomarna skulle på 25-års fest. Jag hoppas verkligen att allt går lika bra i morgon när vi skall sätta in rutorna det är nog det jag är mest nervös över. Tänk om vi spräcker rutorna :O.

Här kommer lite bilddokumentation :



Christoffer och Peter sätter fast hörn stolparna och bärverket.



Här är hela arbetsstyrkan Balder utsågs till arbetsledare.


Peter , Christoffer och Gustaf ett fantastisk arbetsteam.



Arbetsledaren blev frustrerad, han stog och skällde på oss och sen bet han sönder en träbit och somnade. Christoffer sa att det är typiskt beteende på en arbetsledare och han vet ju ;)



Så här glad blir man när allt går bra :) 



Emma utsågs till ny arbetsledare. Här har hon koll på att allt går rätt till och det krävs noggran iaktagelseförmåga. Dessutom var hon mycket lugnare.



 Gustaf  hade en egen assistent som hjälpte honom. Fanny fanns nära tillhands om han behövde hjälp. 



Ida kom också, hon hade varit och jobbat och kom hit en sväng innan hon var tvungen att åka och jobba igen.



Peter och Gustaf monterade gavelspets glasen för dom skall man montera först.



Nu skall bara resten av glasen monteras sen är det klart men det tar vi i morgon.


Jag vill än en gång tacka hela min familj för all hjälp som vi har fått idag ni är bäst. <3

1 kommentar:

  1. Jag skäller inte lika mycket som Balder ;) Vad roligt att allt gick så bra! :D Nu vet vi var du kommer bo resten av sommaren ;)

    SvaraRadera