torsdag 12 maj 2011

Nu blommar syrenerna

Nu har våra syrener börjat att blomma. Dom är så vackra och luktar så gott. Hoppas bara att vädret blir bra så man kan vara ute och njuta av dom. Förra året blåste det och regnade det så mycket så jag hann inte njuta av dom och det tycker jag var så tråkigt. Nu hoppas jag på att det inte blir likadant i år. Syrenen är en av mina favoritblommor. Vi har många syrenbuskar i våran trägård, både vita och lila. Det finns en färg som jag gärna skulle vilja ha och den är riktigt mörk lila får försöka få tag på den någon gång.

När vi gör iordning slänten som går utmed vägen till vattentornet så skall vi ha en syrenhäck där. Men det får bli vid ett senare tillfälle nu har vi lite annat att tänka på. Nu längtar jag till i kväll när jag kommer hem från jobbet och växthuset har kommit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar