söndag 29 maj 2011

Morsdag

Vilken underbar morsdag jag har haft i dag. Jag har knappt behövt göra någonting. Emma har damsugat, Peter har städat toaletten och Fanny har rensat jordgubbar och plockat iordning. Vilken underbar familj jag har.

På eftermiddagen kom Christoffer hit han hade varit köpt ett stort fint olivträd som var en present från allihopa. Jag har gått och funderat på ett olivträd i flera år nu men det har inte blivit av att jag köpt något. Det kommer att passa utmärkt i mitt växthus. Sedan fikade vi med jordgubbar, glass, grädde och hemma gjord chockladsås. Det är så gott.

Christoffer hade med sig Nemo (deras katt) hit för vi skall passa honom för dom skall åka till Tyskland. Balder är överlycklig för han gillar honom men tyvärr är det inte ömsesidigt. Men det brukar gå jättebra. Nemo är inte hysteriskt rädd för Balder bara lite reserverad. Nu springer Nemo omkring och utforskar huset med Balder i hälarna;). När det gäller våra katter Märta och Loke går det också bra. Med Märta är det så att det är okey bara han håller ett avstånd från henne annars fräser hon men det gäller alla hon är inte förtjust i någon egentligen. Loke bryr sig inte alls jag vet inte ens om han märker att det är en annan katt här

Tack min familj för en mysig morsdag.


1 kommentar:

  1. Då var det tur att du fick ett olivträd nu när du har velat ha ett så länge! :) Det var supergod fika, och du förtjänade allt! :D

    Kramar!

    SvaraRadera