måndag 9 maj 2011

Vad är det som händer...

... Tänkte jag när jag åkte hem från jobbet. Vi bor ju alldeles bredvid ett vattentorn. Eftersom det är väldigt högt så ser man det väldigt tydligt även om man är  långtifrån. Min arbetsplats är i Kinna ca 3,5 km ifrån Örby där jag bor eftersom det är så högt så ser jag det när jag är i Kinna. Det är väldigt praktiskt för man hittar alltid hem om man nu skulle glömma det ;)

När jag får syn på vattentornet ser jag en stor röd lyftkran som går upp över hela vattentornet. Jag frångar Emma som är med i bilen vad gör dom med vattentornet. Det visste hon inte men dom hade varit där hela dagen. Jag sa lite skämtsamt till Emma, det kanske är våra grannar som för om vattentornet till ett café. Det hade ju dom skojat om när dom var unga att dom skulle göra.

När vi kom hem fick vi se att dom höll på att reparera och byta ut trasiga plåtar som sitter fast i tornet. I vintras fick vi se hur en plåt hade lossnat och hängde och dinglade på trekvart om den hade släppt kunde det ha blivit förödande om den hade träffat någon. Vi ringde till vattenverket och dom kom hit och satte fast den så nu kollar dom säker över alla plåtar. Det måste vara en fantastisk utsikt att jobba däruppe. Man ser nog hela Marks kommun. Jag har aldrig varit däruppe men det är en önskan jag har att få gå upp och kolla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar