lördag 14 maj 2011

Nu har växthuset kommit :)

I torsdags på eftermiddagen fick vi vårt växthus. Peter ringde till jobbet vid 15 tiden och sa att nu har växthuset kommit. Jag blev jätteglad. När jag kom hem så hade Peter och Christoffer satt ihop sockeln och gjutit fast det i marken.

Jag skojade med Christoffer och frågade om jag fick gå in i växthuset och så klev jag över sokeln. Javisst svarade han om du har hjälm och reflexväst och id-kort på dej för det här är faktiskt en byggarbetsplats och om du inte följr reglerna får din arbetsgivare böta 10.000 kr och du får alldrig mer vistas på en byggarbetsplats. Vilken pojk som driver med sin mor. Det märks att han är elektriker och jobbar mycket på byggarbetsplatser. Det känns ju skönt att han tar sitt jobb på allvar.

Det känns så skönt att det har kommit och att vi har börjat. Det kommer att bli så kul att sätta ihop det eller så blir det kattastrof vem vet ;)

Här kommer lite bilder på vad vi har gjort:)


I botten har vi lagt en väv sen har vi fyllt på med mackadam och stenmjöl.



Ett bläck har skruvats fast i sokeln och djutits fast i röret som vi har använt som plint.



Nu har vi gjutit i alla hörnen så sitter sokeln fast ordentligt



Här i en annan vinkel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar