lördag 7 maj 2011

Lisebergs växtmarknad :)

I dag har vi varit på Lisebergs växtmarknad det var jättekul. Vädret var helt fantastiskt och det fanns så mycket att välja på. Det fanns allt mellan grönsaker och riktigt ovanliga blommor och växter. Det var många inrednings utställare som sålde inredning till trädgården. Jag märkte den lantliga stilen i vitt, rosa och riktigt ljus grönt gick igenom all inredning. Det var riktig fint. Men nu var jag inte inne på att köpa just sånt utan skulle köpa växter till växthuset och till odlingsbänkarna. Så det får jag ta vid ett senare tillfälle.

Vi fick tag på nästan allt vi tänkt oss. Vi köpte 4 plantor tomater men tre olika tomatsorter. Två gurk plantor vanlig gurka. En chilli planta och en röd paprika. Det ska vi ha i växthuset. Till odlingsbänkarna köpte vi kryddor: Fransk dragon, oregano, rosmarin och kryddtimjan. Det fattas bara basilika som jag får köpa någon annan stans. Vi köpte även tio jordgubsplantor. Det som jag inte fick tag på var vindruvsstockar. Vi kände oss nöjda med dagen och att vi fått tag på så mycket :)

Här kommer lite bilder som jag tog på Liseberg.





Dessa arragemang hade Rångedala handelsträdgård gjort. Det var hos Åkraberga handelsträdgård som vi köpte alla plantor som skall vara i växthuset och jordgubbarna. Dom har ett stort utbud av växter och odlar det mesta själva så dit skall jag åka och titta nästa gång jag behöver ha något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar